Pelitestaus on tärkeässä osassa pelin suunnittelua. Millaisia vaiheita testauksessa on, mistä testaajia löytää ja mitä heidän pitäisi tehdä? Muun muassa näihin kysymyksiin Kalle Malmioja vastaa tässä jutussa.
Kalle Malmiojan pelisuunnittelujuttusarjassa esitellään konkretiaa: näin rakennat pelistä prototyypin, jonka avulla peliä on mukava esitellä. Jutussa esitellään neljäntasoisia prototyyppejä, joille kaikille on oma paikkansa.
Tuomon heinäkuun videossa käsitellään Pikku Prinssi: Tee minulle planeetta, pikkuplaneettojen rakentelupeli, jossa voi tehdä pikkuisen jäynää muille pelaajille.
Lautapelisuunnittelun askeleita -sarjan puolivälissä puhutaan siitä, millaiset seikat vievät peliä eteenpäin. Miten varmistetaan, että peli etenee ja että pelaajilla on pelin parissa mukavaa? Tämä on sarjan viimeinen osa, joka puhuu varsinaisesta pelisuunnittelusta.
Kauan odotettu Tokaido Collector's Edition on täällä. Mikko osallistui pelin Kickstarter-kampanjaan, joka päättyi maaliskuussa 2014 ja pelit luvattiin toimittaa marraskuussa 2014. No, onhan kesäkuu 2016 ihan melkein sama juttu!
Tuomo arvioi kesäkuun videossaan Cthulhu Realmsin, joka on Star Realmsista kehitetty pakanrakennuspeli. Järki voi mennä symboliikan kanssa, mutta peli on hyvä.
Tuomo Pekkasen videolla esitellään Blueprints-peli, jossa rakennellaan rakennuksia nopista. Peli on hauska perhepeli, joka on pakattu pieneen laatikkoon.
Kerää kansallispuku! on opettavainen lautapeli, joka esittelee suomalaista kansallispukukulttuuria helposti omaksuttavan pelin muodossa. Pelaajat kiertävät lautaa noppaa heittäen ja yrittävät koota itselleen kokonaisen kansallispukusetin.
Lautapeleillä on juoni, joka vaikuttaa peliin eri tavoin: resursseihin, toimintoihin, tavoitteisiin, vuorojärjestykseen. Lue ja ymmärrä, miten juoni toimii.
Lautapelejä rahoitetaan usein Kickstarter-kampanjoilla. Mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon Kickstartereihin osallistuessaan, jotta välttyy vaikeuksilta? Jokainen kampanja ei onnistu, mutta monet ongelmakohdat on mahdollista välttää toimimalla huolellisesti.
Lautapelisuunnittelu-juttusarjan neljännessä osassa tutkitaan, mistä osista lautapeli rakentuu. On tarinaa, teemaa ja mekaniikkaa, jotka rakentuvat puitteista, komponenteista ja säännöistä. Miten tätä kaikkea voi hyödyntä lautapelejä suunnitellessaan?
Tekninen tallennus tai pääsy on ehdottoman välttämätön oikeutettua tarkoitusta varten, joka mahdollistaa tietyn tilaajan tai käyttäjän nimenomaisesti pyytämän palvelun käytön, tai yksinomaan viestinnän välittämiseksi sähköisen viestintäverkon kautta.
Preferences
Tekninen tallennus tai pääsy on tarpeen laillisessa tarkoituksessa sellaisten asetusten tallentamiseen, joita tilaaja tai käyttäjä ei ole pyytänyt.
Tilastointi
Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan tilastollisiin tarkoituksiin.Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan anonyymeihin tilastollisiin tarkoituksiin. Ilman haastetta, Internet-palveluntarjoajasi vapaaehtoista suostumusta tai kolmannen osapuolen lisätietueita pelkästään tähän tarkoitukseen tallennettuja tai haettuja tietoja ei yleensä voida käyttää tunnistamaan sinua.
Markkinointi
Teknistä tallennustilaa tai pääsyä tarvitaan käyttäjäprofiilien luomiseen mainosten lähettämistä varten tai käyttäjän seuraamiseksi verkkosivustolla tai useilla verkkosivustoilla vastaavia markkinointitarkoituksia varten.