Caylus

Caylus

Mies Caylus'n takana, William Attia, on suunnittelijana ensikertalainen, mutta muuten Suomessa tuttu. Attia on vieraillut Diplomacyn SM-kisoissa jo k...

Monopoly

Monopoly

Monopoly on varmasti yksi kaikkien aikojen suosituimpia ja tunnetuimpia lautapelejä. Lautapeliharrastajille peli on vihattu sylkykuppi ja kieltämättä...

Imperial

Imperial

Antiken suunnittelijan Mac Gerdtsin toisesta pelistä tulee ensimmäisenä mieleen Diplomacy, sillä näyttävä pelilauta kuvaa Euroopan karttaa ensim...

Lords of Waterdeep

Lords of Waterdeep

Forgotten Realmsin maailmaan sijoittuva Lords of Waterdeep on työläistenasettelupeli, joka sopii myös muillekin kuin D&D-faneille. Tiivis ja hiottu peli on tavallisesti ohi tunnissa. Omaperäisyydellä se ei juhli, mutta kokonaisuus on toimiva.

Le Havre

Le Havre

Agricolan suurmenestyksen jälkeen Uwe Rosenberg ja Lookout Games -yhdistelmä oli luonnollisesti suuren kiinnostuksen kohteena. Rosenbergin seuraava peli Le Havre saikin runsaasti huomiota.

1846: The Race for the Midwest

1846: The Race for the Midwest

Raskaan sarjan junapelien skaalalla 1846 on melko kevyt ja leppoisa tapaus – pelaahan sen alle kolmeen tuntiin. Jännitystä ja käänteitä osakemarkkinoilla ja rautateitä rakentaessa riittää silti. 1846 on helposti lähestyttävä, viihdyttävä ja haastava 18xx-peli.

String Railway

String Railway

Kun kuulin tästä pienestä japanilaisesta pelistä, tiesin, että minun pitää saada se. Pelissä rakennetaan rautateitä naruista! Kuulostaa hauskalta ja ...

1825

1825

Francis Tresham tuli aloittaneeksi jotain suurta luodessaan 1829:n vuonna 1974. Englannin rautateiden alkuaikoihin sijoittuva peli ja erityisesti sen...

Duck Dealer

Duck Dealer

Splotter on laatupeleistään tunnettu paja, jonka Duck Dealer on omintakeinen avaruuskauppapeli. Peli sulattaa aivot takuuvarmasti, sen verran kiemuraista hommaa avaruuskaupankäynti ja vuorojen optimointi on.

Le Havre: The Inland Port

Le Havre: The Inland Port

Le Havresta kehitelty kaksinpeliversio Le Havre: Inland Port on rakentamista ja resurssien optimointia alkuperäisen pelin hengessä, mutta ei vain kopioiden.